Програма винагород Mastercard
Каталог подарунків Mastercard
Online чат
Онлайн консультант
Очікування оператора...
Онлайн консультант

Галина Жукова, член Правління ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК»

23 Вересня 2013

Член правління, директор з роздрібного бізнесу та мережі ПАТ «КРЕДІ АГРІКОЛЬ БАНК» Галина Жукова - про те, як знайти користь в кредиті, як самому оцінити свою платоспроможність і чому прискіпливо потрібно обирати банк не лише для вкладу, але і для кредиту.

Як зрозуміти – чи варто брати кредит? За яких обставин кредит є благо? На жаль, дуже багато людей приймають  рішення про кредит з міркувань «бачу, хочу, немає грошей, беру кредит, а далі побачимо». А тим часом, кредит не має бути тягарем, він повинен допомагати здійснювати ваші мрії. У розвинених країнах багато людей за своє життя беруть по декілька кредитів – це нормальна практика. Проте в таких країнах фінансова культура суспільства вища. Мені здається, одна з місій міжнародних банківських груп в Україні якраз і полягає в тому, щоб підвищувати рівень фінансової освіти суспільства. А фінансово грамотній людині кредит корисний – він легко прораховує його вигідність і діє в своїх інтересах.

Якими б не були прискіпливими кредитні фахівці банку, ніхто, окрім самого позичальника, не зможе точніше визначити власну платоспроможність. Щоб зрозуміти, чи під силу кредит, достатньо виконати просту арифметичну вправу: особисті доходи (доходи усієї родини) мінус витрати, отримуємо чистий дохід в місяць. Далі щомісячний платіж по кредиту ділимо на чистий дохід. Якщо в результаті отримуємо, що платіж складає менше половини чистого доходу, то можна абсолютно спокійно ставати позичальником. Якщо це співвідношення до трьох чвертей – теж відносно безпечно. Якщо вище – такий кредит обслуговувати буде важко.

 Найпоширеніша помилка позичальника – клієнти дуже уважно обирають банк для розміщення депозиту (і це правильно!), але коли справа стосується кредиту, на жаль, багато хто думає, що не має значення, в якому банку брати кредит. Адже позичальник має бути впевнений, що банк має прозорі умові, що якість послуг відповідає ціні (це стосується як самого кредиту, так і страховки інших супутніх і додаткових послуг). Потрібно заздалегідь вивчити умови кредитного договору. Перш ніж взяти кредит, потрібно почитати про банк, його акціонерах, його стратегії. Адже позичальник вступає у довгострокові відносини з банком, і важливо, щоб йому було комфортно протягом всього терміну «життя» кредиту.

Запропонований банком договір потрібно просто прочитати. На жаль, далеко не всі позичальники це роблять. Потрібно розібратися з тим, що за тип ставки (фіксовану або плаваючу) пропонує банк. Якщо плаваючу – потрібно подивитися, від чого саме залежить зміна ставки. Уважно треба проаналізувати всі комісії, які описані в договорі, штрафні санкції і так далі.

Варто з'ясувати, чи немає так званих «прихованих» комісій, наприклад, за перерахування кредитних коштів в автосалон. Необхідно уважно ознайомитися з умовами страховок, що вимагає банк – КАСКО автомобіля і страхування життя позичальника.

За порушення позичальниками умов кредитного договору зазвичай застосовуються штрафні санкції, що є абсолютно нормальним не лише в Україні, але і в світовій банківській практиці. Тому варто уважно вивчити всі умови погашення – терміни, розміри платежів, особливості дострокового погашення і тому подібне. Неодмінно потрібно отримати в банку графік платежів по кредиту.

І, звичайно, потрібно шукати спеціальні пропозиції. Наприклад, по автокредитах акційні та партнерські програми зазвичай розробляються спільними зусиллями декількох партнерів (імпортер/ ділер, банк, страхова компанія) для підтримки або збільшення продажів однієї чи іншої моделі або збільшення продажів в цілому. Зазвичай по таких програмах умови кредитування в частині ціни вигідніше для позичальника, проте не варто забувати, що і вимоги до позичальників можуть бути вище в таких випадках, наприклад, більше власний внесок, коротше термін кредиту. Проте витрачене на пошуки оптимальної кредитної програми час – це гарна інвестиція.
 

Контакт центр Credit Agricole
0 800 30 5555 Безкоштовно