Меню
UA
0 800 30 5555 Для дзвінків по Україні
0 800 30 5555 Для дзвінків по Україні
+38 044 495 22 77 Для міжнародних дзвінків
Про банк
i-Bank
Інтернет-банкінг
Інтернет-банкінг
приватним клієнтам
Вхід Реєстрація
корпоративним клієнтам
Вхід Реєстрація
Програма винагород MasterCard
Каталог подарунків World MasterCard
Не потрапте на гачок!

Різноманітні шахраї намагаються заволодіти вашою інформацією або отримати доступ до систем, використовуючи методи фішингу, найбільш розповсюдженим з яких є надсилання електронних повідомлень.

Всі ми час від часу отримуємо на наші робочі або приватні поштові скриньки листи, якими нас повідомляють про різноманітні виграші, наприклад, призу у неіснуючій лотереї, або подарунку від анонімного благодійника, або спадщини від давно втраченого родича з іншого кінця світу, або просять обновити інформацію (номер телефону, мобільного чи банківські реквізити тощо), або ж інформують нас про блокування наших сторінок в Інтернеті. Цей перелік можна продовжувати.

Нам вже давно відомі способи ідентифікації подібних шахрайських листів, але схеми стають все розумнішими та винахідливішими. Зараз нам трапляються повідомлення, які:

  • не завжди містять помилки;
  • набагато краще оформлені (з точки зору мови, логотипів, адреси відправника тощо);
  • виглядають як офіційні електронні листи, які надсилаються з використанням підроблених адрес (відправник не є надійним доказом автентичності повідомлення);
  • містять звичайні, на перший погляд, посилання, які насправді спрямовують вас на фальшиві веб-сайти;
  • іноді використовують вашу публічну інформацію (з сайтів LinkedIn, Viadeo, Facebook, Twitter тощо);
  • використовують витончену тактику (наприклад, надсилають першого нешкідливого листа, а через кілька тижнів надсилають другого листа з шахрайством);
  • надсилаються від імені одного з ваших контактів після того, як його/її електронну скриньку було зламано;
  • містять додатки або вкладення, які виглядають цілком нормально.

У постійній боротьбі з усіма подібними видами шахрайств необхідно, перш за все, виробити критичний погляд на речі. У будь-якій ситуації спочатку запитайте себе, чи не є електронне повідомлення зразком фішингу. Ви маєте це робити, навіть якщо повідомлення не надійшло з популярної адреси (наприклад: Gmail, Yahoo, Outlook тощо), написане з помилками або напряму вимагає від вас грошей.

Навіть якщо, на перший погляд, все здається абсолютно нормальним, і повідомлення не містить жодних посилань або вкладень, все одно необхідно вжити наступних запобіжних заходів:

  • ніколи нікому не давайте свої паролі;
  • не надсилайте копії офіційних документів на кшталт вашого ідентифікаційного номера, адреси або банківських реквізитів;
  • ніколи не переходьте за посиланням у повідомленні, допоки не пересвідчитесь, що адреса є справжньою (найпростіший спосіб це зробити - швидко провести по ній мишкою).

Якщо у вас виникли будь-які сумніви стосовно автентичності електронного повідомлення, зв’яжіться з відправником у будь-який інший спосіб, використовуючи його офіційні контактні дані.

Якщо ви думаєте, що на вашу робочу адресу надійшло фішинг-повідомлення, зверніться за порадою до співробітників відповідного ІТ підрозділу вашої установи, які, за необхідності, вживатимуть належних технічних заходів для вирішення вашої проблеми.

Перекази з картки на картку
Інтернет-банкінг «i-Bank»
Комунальні послуги, поповнити мобільний
Кредитний калькулятор
Акції
Зворотній зв'язок
Заявка на довідку/виписку
Заявка на GSM банкінг
Відділення та банкомати
Бонусна Програма MasterCard® Rewards