Програма винагород Mastercard
Каталог подарунків Mastercard
Online чат
Онлайн консультант
Очікування оператора...
Онлайн консультант

Стратегічний напрям

02 Листопада 2018

Журнал «Destinations», аграрний спецвипуск, осінь 2018

Про стратегію обслуговування агробізнесу в Україні, продукти для агро, специфіку роботи з різними сегментами клієнтів і плани банку – в інтерв’ю з членом Правління, відповідальною за корпоративний бізнес, МСБ і агрі-агро Креді Агріколь Банку Ларисою Бондарєвою.  

- За даними Держстату, в першому півріччі експорт товарів з України показав зростання на 12,7% у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року. На Ваш погляд, як зовнішні ринки в цьому році сприймають український агроекспорт?

У 2018 року ми спостерігаємо сприятливу цінову кон'юнктуру для українських агроекспортерів. Одна з причин - посуха в Європі, в зв'язку з чим ціни на зернові зросли, попит на українську агропродукцію збільшується - на пшеницю, кукурудзу, ріпак. Традиційно українські експортери поставляють пшеницю до Єгипту і країн Азії (в цьому році на першому місці Індонезія), ячмінь поставляють в Саудівську Аравію, а ріпак - в ЄС для виробництва біодизелю. Що стосується кукурудзи, ЄС також залишається ключовим напрямом українського експорту, друге місце займає Китай, поставки в цю країну щорічно зростають. Якщо говорити про продукцію тваринництва, Україна в цьому році на 80% збільшила експорт курки в Євросоюз, вкрай важливо, що якість української продукції відповідає європейським стандартам.

- Яка стратегія Креді Агріколь Банку щодо обслуговування аграрних компаній? Що змінилося в 2018 році в порівнянні з минулим роком?

Наша стратегія в напрямку обслуговування агробізнесу не змінюється, ми стабільно підтримуємо агробізнес, який для нас - стратегічний напрямок не тільки в Україні, але і в цілому в світі для групи Credit Agricole. Природно, Україна з її сприятливими кліматичними умовами, досвідом, успіхами на агроринку в цілому дуже важлива для групи Credit Agricole. Сьогодні ми працюємо з усіма сегментами агроринку, зі всім ланцюжком доданої вартості - від виробника до експортера і переробника.

- Які продукти банк пропонує агробізнесу? 

Наша сильна позиція - це якісний консалтинг. Звичайно ж, ми пропонуємо повний спектр продуктів. Для експортерів - кредитні продукти, передекспортне і постекспортне фінансування, яке ми організовуємо як в українському офісі банку, так і в офісах банку в Великобританії і Швейцарії. Невеликим компаніям пропонуємо потрібне їм сезонне фінансування, але в останні роки - акцент на інвестиційні кредити, адже компанії оновлюють парк техніки і виробничі потужності. Українським великим компаніям банк надає фінансування оборотних коштів та інфраструктурних проектів.

- Агроекспорт займає близько 30% у структурі екпорту товарів з України. Які послуги банк готовий надавати агроекспортерам?

Ми обслуговуємо експортерів, великі українські та міжнародні компані як в Україні, і на глобальному рівні. І, звичайно, у нас дуже добре вибудуваний ланцюжок обслуговування і взаємодії з такими клієнтами. Для українських експортерів маємо багато пропозицій не тільки всередині країни, але і за її межами. Адже банк - частина міжнародної Групи, і коли потрібна підтримка міжнародної активності компаній - ми це робимо з нашими колегами в країнах присутності Групи. Часто нові ринки вимагають додаткових знань і досвіду, тому такий важливий консалтинг з боку банку, що ми і пропонуємо. В цілому ми надаємо експортерам повний спектр послуг, включаючи фінансування, обслуговування ЗЕД-контрактів, консалтинг.

- Як саме Креді Агріколь проводить оцінку нових клієнтів, які чинники враховуються?

Репутація - стартова точка: що про компанію говорить ринок. Важливий імідж і сприйняття компанії у відносинах із суспільством, з партнерами, а не тільки з фінансовими інститутами. Ми оцінюємо компанію з різних боків, не тільки з точки зору цифр. Безумовно, для нас важлива фінансова культура клієнта. Ми оцінюємо грошові потоки, щоб спрогнозувати, як кредити будуть погашені. Аналізуємо і якість менеджменту. В цілому ми робимо фокус на аналіз агромоделі, для цього в штаті банку є агрономи, ветеринари, агроаналітики.

Чим відрізняється обслуговування великих агропідприємств і малих агрокомпаній?

Невеликі компанії - сегмент, який необхідно вчити, і вони готові вчитися. Їх потрібно навчати кращим практикам ведення фінансів, використання банківських продуктів. Середні компанії показують готовність інвестувати, оновлювати основні фонди, імпортувати обладнання з-за кордону. Тут важливий консалтинг по набору таких банківських продуктів, які дозволять їм успішно реалізувати всі завдання. Великим холдингам-експортерам необхідно допомогти побудувати міст взаємодії з нашими зарубіжними колегами, які проконсультують щодо ринків, структурують їх угоди. Хочу зазначити, що агро клієнти високо цінують можливість синергії і доступ до експертизи виділених бізнес-ліній Групи.

- Які плани Креді Агріколь Банку на найближчі півроку? 

Агробізнес незмінно є стратегічним напрямком для банку, нашою зоною для розвитку, зокрема, для навчання персоналу. І ми бачимо, що саме нам потрібно посилювати, тому відкриваємо «Агро школу» для співробітників. Проект передбачає вивчення всіх циклів агровиробництва, презентації від кращих експертів агроринку, відвідування агро-компаній. Вже було проведено 2 модулі. Це дуже важлива подія і для банку, і для наших клієнтів. Школа - значна інвестиція в наших співробітників. Нові знання дадуть можливість краще розуміти потреби агрокомпаній, розглядати їх запити швидше і ефективніше, розширювати співпрацю. Агробізнес - у центрі уваги в Креді Агріколь Банку. І ми робимо все для того, щоб підтримувати розвиток наших агроклієнтів.

Наталія Богута

Контакт центр Credit Agricole
0 800 30 5555 Безкоштовно