Меню
UA
0 800 30 5555 Для дзвінків по Україні
0 800 30 5555 Для дзвінків по Україні
+38 044 495 22 77 Для міжнародних дзвінків
Про банк
i-Bank
Інтернет-банкінг
Інтернет-банкінг
приватним клієнтам
Вхід Реєстрація
корпоративним клієнтам
Вхід Реєстрація
Програма винагород MasterCard
Каталог подарунків World MasterCard

Стратегічний напрям

02 Листопада 2018

Журнал «Destinations», аграрний спецвипуск, осінь 2018

Про стратегію обслуговування агробізнесу в Україні, продукти для агро, специфіку роботи з різними сегментами клієнтів і плани банку – в інтерв’ю з членом Правління, відповідальною за корпоративний бізнес, МСБ і агрі-агро Креді Агріколь Банку Ларисою Бондарєвою.  

- За даними Держстату, в першому півріччі експорт товарів з України показав зростання на 12,7% у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року. На Ваш погляд, як зовнішні ринки в цьому році сприймають український агроекспорт?

У 2018 року ми спостерігаємо сприятливу цінову кон'юнктуру для українських агроекспортерів. Одна з причин - посуха в Європі, в зв'язку з чим ціни на зернові зросли, попит на українську агропродукцію збільшується - на пшеницю, кукурудзу, ріпак. Традиційно українські експортери поставляють пшеницю до Єгипту і країн Азії (в цьому році на першому місці Індонезія), ячмінь поставляють в Саудівську Аравію, а ріпак - в ЄС для виробництва біодизелю. Що стосується кукурудзи, ЄС також залишається ключовим напрямом українського експорту, друге місце займає Китай, поставки в цю країну щорічно зростають. Якщо говорити про продукцію тваринництва, Україна в цьому році на 80% збільшила експорт курки в Євросоюз, вкрай важливо, що якість української продукції відповідає європейським стандартам.

- Яка стратегія Креді Агріколь Банку щодо обслуговування аграрних компаній? Що змінилося в 2018 році в порівнянні з минулим роком?

Наша стратегія в напрямку обслуговування агробізнесу не змінюється, ми стабільно підтримуємо агробізнес, який для нас - стратегічний напрямок не тільки в Україні, але і в цілому в світі для групи Credit Agricole. Природно, Україна з її сприятливими кліматичними умовами, досвідом, успіхами на агроринку в цілому дуже важлива для групи Credit Agricole. Сьогодні ми працюємо з усіма сегментами агроринку, зі всім ланцюжком доданої вартості - від виробника до експортера і переробника.

- Які продукти банк пропонує агробізнесу? 

Наша сильна позиція - це якісний консалтинг. Звичайно ж, ми пропонуємо повний спектр продуктів. Для експортерів - кредитні продукти, передекспортне і постекспортне фінансування, яке ми організовуємо як в українському офісі банку, так і в офісах банку в Великобританії і Швейцарії. Невеликим компаніям пропонуємо потрібне їм сезонне фінансування, але в останні роки - акцент на інвестиційні кредити, адже компанії оновлюють парк техніки і виробничі потужності. Українським великим компаніям банк надає фінансування оборотних коштів та інфраструктурних проектів.

- Агроекспорт займає близько 30% у структурі екпорту товарів з України. Які послуги банк готовий надавати агроекспортерам?

Ми обслуговуємо експортерів, великі українські та міжнародні компані як в Україні, і на глобальному рівні. І, звичайно, у нас дуже добре вибудуваний ланцюжок обслуговування і взаємодії з такими клієнтами. Для українських експортерів маємо багато пропозицій не тільки всередині країни, але і за її межами. Адже банк - частина міжнародної Групи, і коли потрібна підтримка міжнародної активності компаній - ми це робимо з нашими колегами в країнах присутності Групи. Часто нові ринки вимагають додаткових знань і досвіду, тому такий важливий консалтинг з боку банку, що ми і пропонуємо. В цілому ми надаємо експортерам повний спектр послуг, включаючи фінансування, обслуговування ЗЕД-контрактів, консалтинг.

- Як саме Креді Агріколь проводить оцінку нових клієнтів, які чинники враховуються?

Репутація - стартова точка: що про компанію говорить ринок. Важливий імідж і сприйняття компанії у відносинах із суспільством, з партнерами, а не тільки з фінансовими інститутами. Ми оцінюємо компанію з різних боків, не тільки з точки зору цифр. Безумовно, для нас важлива фінансова культура клієнта. Ми оцінюємо грошові потоки, щоб спрогнозувати, як кредити будуть погашені. Аналізуємо і якість менеджменту. В цілому ми робимо фокус на аналіз агромоделі, для цього в штаті банку є агрономи, ветеринари, агроаналітики.

Чим відрізняється обслуговування великих агропідприємств і малих агрокомпаній?

Невеликі компанії - сегмент, який необхідно вчити, і вони готові вчитися. Їх потрібно навчати кращим практикам ведення фінансів, використання банківських продуктів. Середні компанії показують готовність інвестувати, оновлювати основні фонди, імпортувати обладнання з-за кордону. Тут важливий консалтинг по набору таких банківських продуктів, які дозволять їм успішно реалізувати всі завдання. Великим холдингам-експортерам необхідно допомогти побудувати міст взаємодії з нашими зарубіжними колегами, які проконсультують щодо ринків, структурують їх угоди. Хочу зазначити, що агро клієнти високо цінують можливість синергії і доступ до експертизи виділених бізнес-ліній Групи.

- Які плани Креді Агріколь Банку на найближчі півроку? 

Агробізнес незмінно є стратегічним напрямком для банку, нашою зоною для розвитку, зокрема, для навчання персоналу. І ми бачимо, що саме нам потрібно посилювати, тому відкриваємо «Агро школу» для співробітників. Проект передбачає вивчення всіх циклів агровиробництва, презентації від кращих експертів агроринку, відвідування агро-компаній. Вже було проведено 2 модулі. Це дуже важлива подія і для банку, і для наших клієнтів. Школа - значна інвестиція в наших співробітників. Нові знання дадуть можливість краще розуміти потреби агрокомпаній, розглядати їх запити швидше і ефективніше, розширювати співпрацю. Агробізнес - у центрі уваги в Креді Агріколь Банку. І ми робимо все для того, щоб підтримувати розвиток наших агроклієнтів.

Наталія Богута

Як додати картку у Google Pay
Перекази з картки на картку
Інтернет-банкінг «i-Bank»
Комунальні послуги, поповнити мобільний
Кредитний калькулятор
Акції
Зворотній зв'язок
Заявка на довідку/виписку
Заявка на GSM банкінг
Оцінити роботу відділення
Бонусна Програма MasterCard® Rewards