Програма винагород Mastercard
Каталог подарунків Mastercard
Online чат
Онлайн консультант
Очікування оператора...
Онлайн консультант

Креді Агріколь відзначає 25 річницю в Україні

27 Червня 2018
«Business Ukraine», №4, червень 2018
Інтерв’ю з Головою Правління Креді Агріколь Банку Жан-Полем Пьотровскі:

Креді Агріколь уже 25 років працює в Україні. Як розвивався банка протягом цього періоду?  

Ми пройшли шлях від банку, в якому працювали 100 осіб та який спеціалізувався на міжнародних компаніях, до повноцінного універсального банку, який здійснює діяльність на всій території України. Цей перехід відбувався поступово по мірі консолідації нашої діяльності в країні. Першим кроком було відкриття у 1993 році української дочірньої компанії банку  Credit Lyonnais, яка працювала з великими міжнародними компаніями.  Ця дочірня компанія стала частиною групи Credit Agricole після придбання банку Credit Lyonnais у 2001 році. У 2006 році наша присутність зросла завдяки придбанню роздрібного Індексбанку, назву якого було змінено на Креді Агріколь у 2011 році. Рік потому всі банки Групи в Україні було об’єднано під брендом Креді Агріколь.   

Cьогодні ми найстарший іноземний банк в Україні. До речі, слід зазначити, що Credit Lyonnais відкрив свою першу філію в Одесі у 1892 році, тобто ми були присутні в Україні значно раніше, ніж 25 років тому. Нині у нас є 155 відділень по усій країні та активи у розмірі понад 33 мільярди гривень. У нас більше 2 300 працівників та близько півмільйона клієнтів. У Креді Агріколь найвищий можливий рейтинг Fitch серед банків, які працюють в Україні, і ми належимо до п’ятірки найприбутковіших банків країни.

Що ви вважаєте найбільшими досягненнями Креді Агріколь Банку за ці 25 років? 

Без сумніву, я би відзначив злиття банків за різними фокусами діяльності в єдиний банк. Це складне злиття пройшло дуже ефективно і дало нам нові можливості синергії між роздрібним банком і корпоративним та інвестиційним банком, який працював переважно з великими корпоративними клієнтами. Це дозволило групі Credit Agricole стати важливим гравцем на українському банківському ринку, охоплюючи всі сегменти клієнтів та пропонуючи широкий ряд комплексних банківських послуг. Цифри говорять самі за себе: завдяки цьому злиттю ми посідаємо десяте місце в Україні за розміром активів, маємо 8% частки ринку агро-кредитів та є лідером в автокредитуванні. Банк обслуговує близько 1 100 міжнародних корпоративних клієнтів, 1 500 середніх корпоративних клієнтів та 18 000 клієнтів МСБ, а також понад 300 000 активних клієнтів-фізичних осіб. Окрім цього, ми входимо у трійку провідних банків на ринку валютних операцій.   

Якщо зазирнути на наступні 25 років, що можна сказати про банківський ринок України? 

Якщо говорити про майбутнє, то українська банківська система мусить динамічно розвиватися, щоб йти в ногу зі швидкими змінами в економічному та соціальному середовищі. Одним із ключових питань такого розвитку буде діджиталізація. Вона залишатиметься центральною темою для українського банківського сектору, який буде змушений розробити сучасніший ряд послуг, щоб задовольнити нові потреби країни, в тому числі у сфері страхування, управління активами та структурних продуктів.    

Вкрай важливою буде динамічність, адже клієнтам потрібні швидкі відповіді та легкий процес прийняття рішень, тим паче, що конкуренція для банків з боку нових провайдерів онлайн послуг невпинно зростає. Тарифи та їхній склад також мають бути переглянуті, оскільки ціноутворення стає дедалі вагомішим фактором. Разом зі зростанням очікувань клієнтів буде підвищуватися і якість послуг.

Відносини між банками та клієнтами також зазнають суттєвих змін, і банкам потрібно буде шукати новий баланс між відділеннями та онлайн сервісами, контакт-центрами. Переконаний, роль відділень залишатиметься важливою, але відділення радше надаватимуть експертні послуги, ніж виконуватимуть прості банківські функції. Коротко кажучи, на наш сектор чекають колосальні та вражаючі виклики, які потребують динамічної реакції.   

Ви обіймаєте свою посаду з 2014 року. Якими ви бачите основні віхи розвитку української банківської системи з часу Вашого приїзду до країни? 

Спираючись на власний досвід, я можу стверджувати, що в українському банківському секторі за останні три роки відбулися величезні зміни внаслідок сміливих та рішучих дій Національного банку України. Процес реформування був непростим, але успішним. НБУ вдалося запровадити політику проактивної реструктуризації банківської системи. Зокрема, банки були зобов’язані пройти стрес-тестування та рекапіталізацію, щоб підняти нормативи достатності капіталу до міжнародних стандартів. Водночас були введені нові правила, щоб посилити боротьбу з відмиванням коштів та загалом сприяти підвищенню банківської етики.  

Крім цих реформ позитивним кроком стало рішення НБУ щодо націоналізації найбільшого приватного банку на українському ринку – Приватбанку - у 2016 році. Через свій розмір цей банк створював системний ризик для українського банківського сектору. Націоналізація Приватбанку дала чіткий сигнал усім українським банкам про те, що правила гри змінилися, і що поважати їх мусять усі.   

Внаслідок таких заходів українська банківська система сьогодні значно міцніша, ніж три роки тому. Вона стала прибутковою, краще керованою, більше спроможною підтримувати розвиток української економіки. Ми бачимо, що банки в Україні більше дотримуються міжнародних стандартів. У цілому цей процес став позитивним сигналом для міжнародної ділової спільноти. 

Чи можна порівняти зміни в українському банківському секторі зі змінами в інших пострадянських або східноєвропейських країнах? 

Загалом банківський сектор України розвивається у правильному напрямі. Оскільки я провів п’ять років у Польщі, я бачу напрями, в яких ринки України та Польщі можуть порівнюватися, але є і розбіжності. Наприклад, кількість банків. Навіть після закриття майже сотні банків за останні роки в Україні працюють близько 80 банків, в той час як у Польщі їх близько 30.

В Україні також наявна дуже висока концентрація державних банків: сьогодні державі належать майже 55% усіх банківських активів. Щоб досягти більш конкурентного співвідношення, ця ситуація має змінитися. Загальний стан української банківської системи залишається вразливішим, ніж у сусідніх країнах, через низьку прибутковість та високий рівень проблемних кредитів. Вибір продуктів для роздрібних клієнтів також не настільки широкий, як в інших країнах регіону.

Український банківський сектор зазнав найрадикальніших реформ у країні з 2014 року. Які ще пріоритети залишаються для нього у найближчі роки? 

Для НБУ критично важливо утримати нинішню динаміку реформ та не дозволити зупинити процес. Це передбачає, зокрема, збереження незалежності самого НБУ. Необхідно підтримувати стабільність ринку, зобов’язуючи банки регулярно проходити стрес-тестування. Слід вживати заходів для забезпечення належного управління, життєздатних бізнес-моделей та ефективного управління ризиками. Цьому сприятиме впровадження нової методики оцінки банків SREP (Supervisory Review and Evaluation Process), яка заснована на європейських стандартах.  

Іншим ключовим моментом є посилення підтримки на ринку кредитування. Захист прав кредиторів повинен стати першим пріоритетом, але, на жаль, це не завжди так. Навіть коли банкам вдається виграти судову справу, вони мають практичні труднощі у стягненні боргів. Це перешкоджає розвиткові українського банківського сектору та обмежує кредитування.


Жан-Поль Пьотровскі, Голова Правління Креді Агріколь Банку

Інтерв’ю з Головою Правління Креді Агріколь Банку Жан-Полем Пьотровскі 

Контакт центр Credit Agricole
0 800 30 5555 Безкоштовно