У травні Креді Агріколь Україна відзначив своє 31-річчя, водночас на міжнародному ринку група Креді Агріколь працює вже 130 років. Про те, як банку вдається утримувати лідерські позиції протягом усього періоду роботи в Україні, як повномасштабне вторгнення Росії вплинуло на діяльність Креді Агріколь та які напрями є фокусними, ー ми дізналися в інтерв'ю з членом правління, директором Proximity банкінгу та мережі Креді Агріколь Банку Олександром Куркіним.
ー У травні Креді Агріколь Україна виповнився 31 рік. Яка з останніх подій у роботі банку стала найважливішою для вас?
ー Як для керівника Proximity банкінгу та мережі, мабуть для мене одне із найважливіших те, що навіть у такі тривожні часи банк продовжує інвестувати у мережу відділень. Днями ми відкрили найбільше відділення нового формату Client Journey в столичному бізнес-центрі «Сан-Франциско». Такі відділення почали з’являтись у 2018 році, і вони дуже сподобались нашим клієнтам. Зручне зонування простору, окремий простір для преміумклієнтів — усе це сприяє максимальному комфорту та конфіденційності.
У новому відділенні у Сан-Франциско ми пішли далі і сформували повноцінний хаб компетенцій, тому можна сказати, що це невеличкий банківський бізнес-центр, єдине вікно звернень для усіх клієнтів — фізосіб, підприємців, представників мультинаціональних компаній тощо.
Підтримка постійного особистого контакту з клієнтами — один з наших пріоритетів, який вдається реалізовувати на високому рівні завдяки чудовій команді. У Сан-Франциско це 11 професіоналів у сфері банківських послуг та управління фінансами. Тож, користуючись нагодою, радо запрошую всіх охочих відвідати нове відділення Креді Агріколь у Києві, бізнес-центрі Сан-Франциско.
ー Які переваги отримують ІТ-підприємці у Креді Агріколь, враховуючи нові вектори роботи банку?
ー Безумовно, ІТ ー це одна з найбільших індустрій України в цілому сьогодні. За інформацією Мінцифри, в Україні працює понад 500 сервісних компаній та близько 1700 продуктових. Після початку повномасштабного вторгнення українська ІТ-індустрія зіштовхнулася з численними викликами. Щоби підтримати розвиток ІТ та приватних підприємців, ми запустили проєкт Code of Trust. Це комплексне рішення, що допомагає ІТ-фахівцям і компаніям ефективно вести бізнес. Водночас задовольняє індивідуальні потреби розробників, бухгалтерів і власників бізнесів в Україні та за кордоном.
Ми впевнені, що на IT-індустрію чекає зростання, і сьогодні як ніколи актуально надати більше комплексних та якісних послуг для її представників. Сьогодні наші IT-компанії мають представництва у багатьох країнах, і міжнародна представленість та досвід групи Креді Агріколь дозволяє чітко визначити потреби та запити наших клієнтів, які мають офіси як в Україні, так і за кордоном.
ІТ-індустрія ще до початку повномасштабної війни була одним із головних векторів розвитку Креді Агріколь. У Франції, звідки родом Креді Агріколь, цей напрям розвинений на досить високому рівні. Там банк має власний акселератор Le Village, який активно інвестує в розвиток інновацій.
ー Чи сформували ви для себе декілька факторів, які ставили запорукою успіху як міжнародної Групи, так і української гілки банку?
ー Запорука успіху ー це наші клієнти та їхня лояльність, завдяки чому ми можемо розширюватись та зростати протягом багатьох років, залишаючись при цьому надійними. А ще ー це підхід Креді Агріколь до керування ризикам. Це те, що допомагає нам, з одного боку, підтримувати наших клієнтів, з іншого ー залишатись прозорим банком з бездоганною репутацією по всьому світу та якісним кредитним портфелем.
І, звичайно, важлива підтримка міжнародної Групи. Топменеджери Креді Агріколь особисто відвідують Україну, підтримують колектив, а Група інвестує у запуск різноманітних бізнес-проєктів та спрямовує кошти на підтримку суспільства. Враховуючи надзвичайний контекст, акціонер вирішив повністю зберегти результати, отримані за останні 3 роки, у капіталі банку з метою підтримки української економіки та участі у майбутній відбудові країни.
Завдяки серйозному стрес-тесту у вигляді пандемії COVID-19, ми виявилися частково підготовленими до повномасштабного вторгнення, яке, безумовно, стало найбільшої кризою з початку роботи Креді Агріколь в Україні. Ми готувались до усіх можливих сценаріїв, налагодили майже бездоганну роботу співробітників віддалено, не зупинились ні на хвилину і продовжували підтримувати клієнтів навіть у зонах окупації.
Були надзвичайно високі навантаження на контакт-центр та банкомати, до чого ми готувались і завчасно наповнювали банкомати додатковою готівкою. Але згодом ми помітили, що наші клієнти не стали панікувати, вони залишили кошти на рахунках банку. Тому, можна сказати, що наші клієнти також допомогли Креді Агріколь пережити цей складний період. Обсяг клієнтських коштів у нашому банку продовжує зростати, що підтверджує задоволеність та довіру наших клієнтів.
ー Як війна вплинула на функціональність банку, кількість робочих відділень, враховуючи деокуповані території?
ー Мережа відділень Креді Агріколь є доволі стабільною вже багато років, і ми ніколи її не скорочували. Навіть попри війну та значну частину окупованих територій в Україні, ми зберігаємо особистий контакт з клієнтами та надаємо послуги по всій країні, де це можливо з точки зору фізичної безпеки. Ми намагаємося завжди бути поруч з клієнтами, тому розвиваємо мережу і навіть відкриваємо нові відділення.
Але унаслідок об'єктивних причин ми тимчасово призупинили діяльність близько 12% своїх відділень, які перебували або на окупованих територіях або на межі бойового зіткнення. Це і Херсон, і Куп’янськ, і Запорізька та Донецькі області.
Разом із тим, замість повністю зруйнованого у Бородянці відділення, після деокупації міста ми дуже швидко відкрили нове, щоб бути там присутніми і надавати сервіс, до якого звикли наші клієнти. Сьогодні це в першу чергу стосується безпеки, і мережа Креді Агріколь буде завжди розвиватись там, де це не загрожує життю наших клієнтів та співробітників.
Ми дійсно достатньо давно працюємо на ринку, щороку демонструючи міцність та надійність нашого банку, і це підтверджується багатьма рейтингами, навіть в умовах війни.
По-перше, це лояльність наших клієнтів: в Україні — це 385 тис. клієнтів, і 54 млн клієнтів групи в цілому у світі. З кожним із них ми прагнемо вибудовувати довірливі довгострокові відносини. Значну роль також відіграє підтримка міжнародної групи, особливо це помітно зараз, в часи війни. Після повномасштабного вторгнення група Креді Агріколь одразу підтвердила наміри продовжувати роботу в Україні та започаткувала фонд солідарності на суму 10 млн євро для допомоги українським колегам та постраждалим від війни.
По-друге, ми ー соціально-відповідальний банк, для нас надважливо робити свій внесок в добробут українського суспільства. Від 2016 року в межах програми корпоративної соціальної відповідальності «We Care!» ми системно допомагаємо дітям та лікарням. Від початку війни банк Креді Агріколь спрямував на благодійність та підтримку постраждалих 142 млн грн. На ці кошти ми придбали сучасне та критично необхідне обладнання для понад 20 медичних закладів по всій Україні та 2 реанімобілі — це по суті «лікарні на колесах».
Піклуємося ми і про команду банку: жодних скорочень, підвищення зарплатні тричі від початку війни та додаткові фінансові виплати. Усе це є цінностями Креді Агріколь, які не змінюються вже майже півтора сторіччя.
Якщо говорити про фінансові показники ー за останні п’ять років ми подвоїли свій капітал, за рахунок чого сьогодні можемо фінансувати економіку та брати участь у її відбудові. Банк також демонструє успішні фінансові результати, завдяки чому, наприклад, по результатах 2023 року загальна сума усіх податків та внесків нашої компанії становить 3,3 млрд грн.
Усі 31 рік діяльності на українському ринку перед Креді Агріколь стоїть надважлива задача ー виправдати довіру наших клієнтів і суспільства в цілому.
ー Що є важливішим для Креді Агріколь ー розвиток онлайн-послуг чи акцент на розширенні мережі фізичних відділень?
ー У нашої групи є такий слоган: «100% digital і 100% human». Ми бачимо, що ринок сьогодні дуже швидко переходить в онлайн-напрям, але, в той же час, ми віримо і знаємо, що клієнтам потрібні особисті довірливі відносини, можливість зустрітися у реальному світі.
Разом із тим, ми багато інвестуємо в ІТ — бюджет ІТ-інвестицій у 2024 року зріс у два рази в порівнянні із 2023 роком. Під час війни ми запропонували віддалено відкривати рахунки для клієнтів-фізосіб та підприємців. У нас також є мобільний застосунок СА+, який у топ-рейтингах Apple Store та Play Market згідно з відгуками користувачів. А ще 70% активних клієнтів банку та 97% співробітників є користувачами СА+, що є хорошим показником довіри до продукту. Не так давно ми завершили міграцію усіх клієнтів-юридичних осіб на наш новий інтернет-банк «CORPEX », який є серцем щоденного банкінгу для юридичних осіб. У 2023 Креді Агріколь визнаний лідером з кешменеджменту на українському ринку по версії Euromoney, що свідчить про високу якість сервісу — як у відділеннях, так і дистанційно. Під час війни ми також запустили новий інтернет-банк CA+ Pro для фізосіб-підприємців та в першу чергу для IT-підприємців, які є одним із наших стратегічних сегментів клієнтів.
ー Якими залишаються стратегічні вектори розвитку банку саме на роздрібному ринку?
ー Звісно, в першу чергу, це автомобільна індустрія. Креді Агріколь один із лідерів тут з долею 28% усього ринку автокредитування в Україні. Ми маємо партнерства з 15 автовиробниками та пропонуємо ексклюзивні умови кредитування по деяких популярних брендах. Ми розвиваємо також напрям преміального банкінгу, водночас, ми залишаємось універсальним банком, який працює з усіма сегментами клієнтів. Наші бізнес-лінії та команди у банку працюють у синергії, прагнучи надати клієнтам комплексний спектр послуг та одну з найкращих пропозицій на ринку.
До війни ми активно розвивали напрям кредитування готівкою, після повномасштабного вторгнення ми змушені були тимчасово призупинили цю послугу. Цьогоріч ми поступово почали поновлювати фінансування, видавати нові кредити готівкою, кредитні картки. Поки рухаємося не так швидко, але не треба забувати, що ризики війни ніхто не відміняв. Як банк із виключною репутацією, ми дбаємо про всіх наших клієнтів, зокрема забезпечуємо безпеку коштів на депозитних рахунках наших вкладників. А для цього маємо притримуватися виваженого ризик-менеджменту. Ми не можемо ризикувати нашою надійністю, яку поступово здобували протягом 31 року роботи в Україні.
Ми завжди стабільно проходили будь-які коливання у економіці, підтверджуючи свій статус надійного банку, завжди виконуємо усі зобов’язання перед клієнтами.
ー Які основні цілі ставить банк перед собою у найближчому майбутньому?
ー Спочатку у нас була побудована стратегія на 5 років, до 2025-го, але коли почалась, війна ми її актуалізували. Ми стали гнучкішими й у відповідь на зміни на ринку оновлюємо наші основні завдання та цілі на найближчий час. Незмінними залишаються цінності Сredit Agricole.
У 2022 році нам було важливо стабілізувати усі процеси, зрозуміти, як ми будемо працювати далі, в які країни / міста мігрують наші клієнти та співробітники, як ми можемо їм допомогти. 2023-й став роком початку відновлення фінансування на роздрібному ринку, розвитку автокредитування, співпраці з юридичними особами тощо.
Сьогодні пріоритетом для нас залишається зростання усіх комерційних портфелів. Ми продовжимо підтримку як великих аграріїв, так і дрібних фермерських підприємств, будемо розвивати автокредитування. Враховуючи цілі Креді Агріколь по скороченню викидів вуглецю, на наших клієнтів також чекають особливі умови фінансування електрокарів.
У нас також є амбітні плани в IT-індустрії: цього року ми хочемо стати банком, який буде обслуговувати усі сегменти IT-бізнесу. Новий проєкт Code of Trust [Код довіри — ред.] допоможе нам це зробити. Ми хочемо працювати не тільки з юридичними особами, фрілансерами чи найманими працівниками окремо. Наша мета — допомагати усій індустрії, оскільки ми віримо, що це допоможе розвитку української економіки в цілому.
Шановний відвідувачу! У браузері Internet Explorer наш веб-сайт може відображатися некоректно. Для того, щоб отримати доступ до всього функціоналу та контенту сайту, будь ласка, використовуйте браузер Google Chrome / Mozilla Firefox / Safari або інший, за винятком Internet Explorer. Дякуємо, що ви з нами!