Меню
UA
0 800 30 5555 Для дзвінків по Україні
0 800 30 5555 Для дзвінків по Україні
+38 044 495 22 77 Для міжнародних дзвінків
Про банк
i-Bank
Інтернет-банкінг
Інтернет-банкінг
приватним клієнтам
Вхід Реєстрація
корпоративним клієнтам
Вхід Реєстрація
Програма винагород Mastercard
Каталог подарунків Mastercard

Французький банк – лідер українського ринку автокредитування. Інтерв’ю з Г.Жуковою

25 Червня 2019

Журнал “Business Ukraine”, випуск №4, 2019 рік

Французький банк – лідер українського ринку автокредитування

Креді Агріколь Банк четвертий рік поспіль очолює рейтинг «50 провідних банків України» за версією інформаційної агенції «Фінансовий клуб».       

Креді Агріколь Банк відзначив початок літа 2019 року відкриттям відділення нового формату у Києві за адресою бульвар Вацлава Гавела 6/7-a, яке спеціалізуватиметься на автокредитуванні. Це десяте відділення в Україні, яке оновили в рамках програми глобальної модернізації мережі та запровадження інновацій. В основі концепції відділення нового формату лежить принцип «на 100% цифровий та на 100% сповнений людського спілкування», що поєднує цифрові технології і високу експертизу співробітників банку.   

І хоча банк пропонує послуги автокредитування в усіх своїх відділеннях, це нове відділення створено з особливим акцентом на автокредитуванні та розташоване поблизу багатьох автосалонів. Креді Агріколь Банк вирішив відкрити це відділення, адже прагне зберегти закріплений за ним статус лідера українського ринку автофінансування, який банк утримує протягом багатьох років завдяки інноваційному підходу, що допоміг йому завоювати сьогодні 40% ринку.  

«Стає дедалі важче залишатися першими», – зазначає Галина Жукова, заступник Голови Правління Креді Агріколь Банку, відповідальна за роздрібний бізнес та мережу, координатор напряму автокредитування банку. «Цей успіх, який ми зараз маємо, – не даність, а результат наполегливої роботи. Боротьба за клієнтів у сегменті автокредитування щороку стає дедалі складнішою».

Пані Жукова пояснює лідерську позицію банку низкою факторів, серед яких максимально прозоре обслуговування, зручність принципу «єдиного вікна» для всіх аспектів автофінансування, а також понад десятирічний досвід роботи на ринку. Такий значний термін дозволив Креді Агріколь Банку залучити до співпраці більшість великих автоімпортерів, які працюють на українському ринку, а також безцінні знання ринку, отримані під час обробки десятків тисяч кредитних заявок від фізичних осіб – потенційних нових автовласників. «У нас найкраща система прийняття рішень на ринку, і ми й надалі продовжуємо інвестувати в неї багато часу і ресурсів, – розповідає Галина Жукова. «За останні 11 років ми обробили близько 80 000 заявок. Це дає системі важливий досвід. З’являється розуміння надійності та релевантності потенційних клієнтів».     

Галина Жукова характеризує сучасний ринок нових автомобілів «таким, що не виправдав очікування»: у 2018 році лише 80 000 нових автомобілів було продано через офіційних дилерів і за прогнозами у 2019 році ця кількість не зміниться. Це значно відрізняється від очікувань, які були кілька років тому, коли багато аналітиків цієї галузі та професійних автотрейдерів передбачали, що до 2019 року тенденція зростання відновиться. Серед факторів, які негативно вплинули на пожвавлення продажів нових автомобілів, були послаблення обмежень на ввезення вживаних авто у 2017 році, що призвело до напливу дешевих автомобілів, здебільшого із країн Центральної Європи, і накладення митних зборів, яке відбулося після цього. Це питання зараз уже здебільшого врегульоване, але період дещо хаотичної дерегуляції імпорту став на заваді зростанню продажів нових автомобілів і призвів до екологічних наслідків. «Більшість вживаних авто, які потрапляли на український ринок, знаходили тут вже радше третіх власників, аніж других. «Зазвичай це повністю застарілі моделі, які вже подолали свій шлях від східноєвропейських Німеччини та Швейцарії до Польщі та Балтійських країн», – зауважує пані Жукова. «Це не лише шкодить економіці у плані продажів нових авто та банківській галузі, але й небезпечно з точки зору екології».

20% із 80 000 проданих минулого року нових автомобілів було придбано за рахунок кредитів, на більш зрілих ринках цей відсоток наближається до 40%-50%. Пані Жукова каже, що попри диверсифікованість портфелю Креді Агріколь, основними клієнтами банку з автофінансування є, як правило, українці середнього класу, які беруть кредити на суму від 500 до 800 тисяч гривень і повертають їх у середньому протягом трьох років. Кредити видаються в українській гривні, дозволяючи уникнути невизначеності, пов’язаної з коливаннями курсу валют, що традиційно змушувало українців остерігатися брати на себе довгострокові фінансові зобов'язання.  

Ринок лізингу в Україні ще не завоював симпатії клієнтів–фізичних осіб, що, на думку пані Жукової, зумовлено здебільшого культурною схильністю до володіння майном. «Загалом фізичні особи ще не цікавляться лізингом. Це питання звички та менталітету. Українці надають перевагу покупці власного авто». Тим не менше, вона передбачає зростання ринку лізингу у найближчі роки, коли все більш обізнаний український ринок краще ознайомиться із цією можливістю, до того ж і банки продовжать власними силами підвищувати рівень обізнаності про послуги автолізингу.      

Галина Жукова очікує, що клімат на ринку продажів автомобілів і надалі залежатиме від ширшого політичного та макроекономічного контексту в країні, але зауважує, що, якщо після завершення цього туру виборів кон’юнктура буде помірно стабільною, то варто очікувати зростання продажів нових авто у регіоні на рівні 10% – 15% на рік. Якщо умови економіки покращаться, ці цифри можуть зрости ще більше за рахунок зменшення вартості фінансування. Однак не слід чекати швидкого зростання. Натомість провайдери автофінансування зосереджуватимуться, ймовірно, на обмеженому пулі клієнтів та оптимізації послуг. «Зараз ознаки зростання ринку практично відсутні, тому нашими пріоритетами є оптимізація та спрощення», – розповідає пані Жукова. «Конкуруючи за невелику кількість клієнтів, вони намагатимуться запропонувати розширене коло варіантів погашення кредитів, зменшуючи у той самий час кількість документів, які необхідно підписувати».  

Це змагання за клієнтів, в основі якого лежать послуги та зручність, є відображенням надзвичайно вимогливого характеру українського ринку фінансових послуг, який стрімко зростає. «Сьогодні люди вже більш фінансово грамотні, ніж десять років тому», – зауважує Галина Жукова. «І клієнти українського ринку автокредитування - серед найбільш фінансово освічених сегментів суспільства».  

Опитувальник клієнта
Оцінити роботу відділення
Як додати картку у Google Pay
Перекази з картки на картку
Інтернет-банкінг «i-Bank»
Комунальні послуги, поповнити мобільний
Кредитний калькулятор
Акції
Зворотній зв'язок
Заявка на довідку/виписку
Заявка на GSM банкінг
Бонусна Програма MasterCard® Rewards