Відмінні результати завдяки універсальній моделі Групи
Група звітує про відмінні фінансові результати за 4 квартал і весь 2023 рік, хоча на них, звісно, вплинули страхові виплати внаслідок несприятливих погодних умов. Ці результати свідчать про корисність і ефективність універсальної банківської моделі розвитку Групи.
Частка базового чистого прибутку групи Креді Агріколь становить 8,26 млрд євро, що на +3,3% більше порівняно з 2022 роком, тоді як аналогічний показник Креді Агріколь С.А. зріс на +19,6% до рекордних 6,35 млрд євро. Базовий прибуток продовжив стабільно зростати у 2023 році і сягнув 35,64 млрд євро для групи Креді Агріколь (+3,8%) та рекордних 24,56 млрд євро для Креді Агріколь С.А. (+9,5%).
Ці високі результати відображені у дивідендах, затвердження яких будуть винесено на розгляд Загальним зборам акціонерів 22 травня. Варто зазначити, що за дев’ять років показник у 1,05 євро/акцію виріс утричі.
Зростання за усіма напрямами діяльності
У 2023 році Група залучила 1,9 млн нових клієнтів у сегменті роздрібного бізнесу завдяки поєднанню динаміки залучення клієнтів та нових пропозицій.
Рік відзначився активною діяльністю в усіх бізнес-лініях. У сфері управління активами у 2023 році спостерігався значний приплив коштів у розмірі 26 млрд євро, що дозволило збільшити обсяг активів в управлінні до понад 2000 млрд євро. Також, завдяки сприятливому ринковому середовищу, на 4,7 пункти (порівняно з 2022 роком) зросла частка договорів пайового страхування – до 45,9% валових страхових надходжень. За напрямом страхування майна та нещасних випадків спостерігається зростання на 9,1% порівняно з 2022 роком.
Креді Агріколь Італія очолив у країні рейтинг надавача універсальних банківських послуг за показником лояльності клієнтів (NPS). У 2023 році банк залучив 175 000 нових клієнтів, а обсяг його кредитного портфеля зріс на 2,8% до 61,1 млрд євро.
Завдяки проактивній стратегії Crédit Agricole Consumer Finance вдалося перетнути поріг у 1 мільйон профінансованих автомобілів у Європі.
Провідні бізнес-лінії на ринку
Окрім органічного зростання, Група також відзначила зовнішнє зростання своїх бізнес-ліній.
У 2023 році зростання бізнес-ліній Креді Агріколь С.А. базувалося на шести стовпах:
- Масштабування Private Banking та обслуговування активів: договір про придбання мажоритарного пакету акцій компанії Degroof Petercam; придбання європейського сегменту RBC Investor Services.
- Розробка комплексної пропозиції з мобільності: створення спільного підприємства компаній Leasys і Stellantis; набуття 100% частки у CA Auto Bank; придбання шести європейських дочірніх компаній ALD та LeasePlan; створення CA Mobility Services.
- Розширення дистрибуції страхових послуг через нові комерційні партнерства: договір дистрибуції послуг загального страхування (окрім страхування життя) та страхування кредитів в Італії між Crédit Agricole Assurances та Banco BPM; партнерство між компаніями Pacifica та Renault.
- Структурування послуг з управління нерухомістю: придбання діяльності з управління нерухомістю Casino.
- Прискорення диджиталізації та інновацій: набуття Crédit Agricole S.A. частки у компанії Worklife для надання платіжних послуг; партнерство з Wordline (пропозиції для роздрібних торговців).
- Підтримка соціальних змін через запуск двох нових бізнес-ліній Crédit Agricole Transitions & Énergies та Crédit Agricole Santé & Territoires (охорона здоров’я та регіони): Придбання Crédit Agricole S.A. 40% акцій компанії R3 (консалтинг з питань енергетичного переходу) та 43% акцій компанії Selfee (виробник і постачальник енергії), а також придбання Crédit Agricole Assurances 93% акцій компанії Omedys та 86% акцій компанії Medicalib.
Позиції капіталу й ліквідності досі перебувають на високому рівні
Станом на 31 грудня коефіцієнт базового капіталу першого рівня (CET1) на перехідній основі групи Креді Агріколь залишається незмінним на рівні 17,5%, що є одним із найкращих показників у Європі для цього сектору, значно вищим за регуляторні вимоги. Резерви ліквідності Групи становлять 445 млрд євро.
Модель бізнесу, що захищає клієнтів
Група є провідним іпотечним кредитором у Франції (кожен третій кредит на житло) і надалі залишається відданою сприянню доступності власного житла. У 2023 році портфель кредитів на нерухомість збільшився на 2,5% до 497 млрд євро, а роздрібні банки профінансували купівлю 244 000 помешкань, які є основним місцем проживання власника. Регіональні банки та LCL запровадили розширені схеми безвідсоткового кредитування.
В умовах високого рівня інфляції Група сприяє заощадженням громадян Франції на випадок непередбачуваних обставин, стрімко підвищивши відсоткові виплати за підконтрольними заощадженнями (для порівняння: у 2022 році відсоткові виплати за ощадними книжками серії А (livret A) та ощадними книжками на довгостроковий розвиток (LDD) зросли на 140% до 4 023 млн євро, а відсоткові виплати за народними ощадними книжками (LEP) збільшилися на 167%).
Креді Агріколь прийшов на допомогу позивачам, які постраждали від рекордних температур і масштабних метеорологічних явищ у 2023 році. 66 000 застрахованих осіб отримали виплати, зокрема після бур і повеней у четвертому кварталі.
Модель бізнесу, що підтримує соціальні зміни: 75% прибутку реінвестуються в економіку
У 2023 році Група виступила на підтримку агропродовольчого переходу, запустивши чотири структуровані інвестиційні та фінансові інструменти на загальну суму 680 млн євро.
Наприкінці року, на виконання рішень Конференції ООН зі зміни клімату (COP28), Група розширила свою кліматичну стратегію та вирішила
- зосередити свої фінансові ресурси на низьковуглецевих джерелах енергії;
- припинити фінансування нових проєктів з видобутку викопного палива та застосовувати селективний підхід до фінансування постачальників енергоресурсів;
- скоротити фінансовані викиди вуглецю у нафтогазовому секторі на -75% до 2030 року (порівняно з 2020 роком) проти -30%, оголошених у 2022 році.
Детальніше за посиланням.