Программа вознаграждений Mastercard
Каталог подарков Mastercard
Online чат
Онлайн консультант
Ожидания оператора...
Онлайн консультант

Фонд солідарності у розмірі €10 млн, благодійність та інвестиції. Як Креді Агріколь допомагає під час війни

18 Ноября 2022

Forbes Листопад 2022


Після початку війни група Креді Агріколь припинила свою діяльність в Росії, започаткувала фонд солідарності у розмірі €10 млн, підтримувала клієнтів та команду, а також не зупиняла благодійність, забезпечила при цьому безперервну діяльність бізнесу в Україні.     Карлос де Корду розповів Форбс, як банку вдається залишається динамічним і підтримувати економіку та українців. 

 

На початку війни заяви французьких компаній щодо їх бізнесу в росії були досить суперечливими. Креді Агріколь же виступив з офіційним повідомленням про припинення своєї діяльності в росії     . Як відреагувала решта групи на таке рішення?   

Група Креді Агріколь вирішила припинити нове фінансування російських компаній та будь-яку комерційну діяльність у перший день війни. Насправді, роздрібного банкінгу у г     рупи там       не було, лише дочірня компанія Креді Агріколь КІБ, де працювали 170 співробітників, які обслуговували великі міжнародні компанії.

На кінець 2021 року комерційні кредитні зобов’язання в обох країнах складали близько 0,6% комерційного кредитного портфелю Креді Агріколь С.А. В Україні в нас є фінансові зобов’язання на 1,5 млрд доларів США. Зрештою, вагу мають зовсім не цифри, а ваші дії     .

Яким був ваш план дій, коли почалося вторгнення? 

В першу чергу нам потрібно було забезпечити захист нашої команди, а також підтримку нашим клієнтам, безперебійне надання банківських послуг. Завдяки самовідданості наших працівників ми не зупиняли роботу ні на день, щонайменше 70% наших відділень були відчиненими для клієнтів. Ми запропонували клієнтам особливі умови обслуговування та конкретні дії: продовжили термін дії усіх карток, на початку війни скасували щомісячну плату за користування усіма картковими пакетами, скасували штрафи за кредитними продуктами, також надавали фінансування аграріям, а тепер займаємося реструктуризацією кредитів. Також ми підтримуємо клієнтів, які зараз перебувають за кордоном. Ми запропонували програми лояльності українцям у Польщі. У перші місяці війни Credit Agricole Bank Polska відкривав близько 500 рахунків українським користувачам щодня.

Ми підтримуємо співробітників – гарантували всім робочі місця і навіть підвищили заробітну плату в жовтні, надали додаткову фінансову допомогу для всієї команди та продовжуємо виконувати свої соціальні зобов’язання включно з полісами страхування. 40% нашої команди були тимчасово переміщені у більш безпечні регіони України, 15% – за кордон, у країни присутності групи: Польща, Німеччина, Італія, Франція. Ми забезпечили їх житлом та облаштували місця для роботи.

Важливими пріорітетами були захист команди та безперебійне надання послуг клієнтам.  Завдяки самовідданості наших працівників ми не зупиняли роботу ні на день, щонайменше 70% наших відділень були відчиненими. Ми запропонували клієнтам особливі умови обслуговування: продовжили термін дії усіх карток, на початку війни скасували щомісячну плату за користування усіма картковими пакетами, скасували штрафи за кредитними продуктами, також надавали фінансування аграріям, а тепер займаємося реструктуризацією кредитів. Також ми підтримуємо клієнтів, які зараз перебувають за кордоном. Ми запропонували програми лояльності українцям у Польщі. У перші місяці війни Credit Agricole Bank Polska відкривав близько 500 рахунків українським користувачам щодня.

Ми гарантували робочі місця всім співробітникам і навіть підвищили заробітну плату у жовтні, продовжуємо виконувати свої соціальні зобов’язання включно з полісами страхування.  40% нашої команди були тимчасово переміщені у більш безпечні регіони України, 15% – за кордон, і ми надали додаткову фінансову допомогу для всієї команди.

 

Попри війну, Креді Агріколь Україна увійшов до списку 20 найприбутковіших банків у першому півріччі 2022 року згідно з даними НБУ. Як ви зараз будуєте бізнес, щоб зберігати його динамічність?

 

Від початку війни НБУ ухвалив вчасні і правильні рішення для того, щоб захистити і стабілізувати банківську систему. Загалом ліквідність банків зберігається на високому рівні. До прикладу, з 24 лютого Креді Агріколь Україна збільшив базу депозитних клієнтів на 25%. Це одна із причин досить високого рівня операційного прибутку навіть у такому надзвичайно несприятливому контексті.

Але       поки немає чіткого бачення майбутнього,      тому ми дотримуємося обережного підходу. На цьому етапі      ми оцінюємо потенційний  рівень NPL      у розмірі 20%. Саме тому значну частину операційного прибутку ми спрямовуємо на формування резерву, щоб створити міцний захист на майбутнє.

    

Зі стратегією захисту банку все зрозуміло, але чи завадила війна розвитку нових банківських продуктів?       

 

     Насправді ми продовжили реалізацію майже всіх запланованих проєктів та інвестицій – здебільшого у сфері цифрових рішень та розвитку мережі відділень. Восени ми запустили два неймовірно важливі цифрові сервіси: інтернет-банк CORPEX – система управління фінансами для бізнес-клієнтів, та CA+ Pro – онлайн-банк для підприємців.

Ми почали розробку CORPEX торік і зараз усі клієнти переходять на новий інтернет-банк. Наразі це одна з найбільш розвинених платформ управління фінансами на ринку. Вона містить аналітику платежів, гнучкий розподіл прав доступу та інтеграцію між клієнтськими обліковими системами та сервісами банку, наприклад, для надання податкових декларацій.

Щодо онлайн-банкінгу CA+ Pro - він розроблений для приватних підприємців зі сфери ІТ та креативних індустрій. Наші клієнти легко можуть здійснювати платежі з будь-якого куточка світу на комп’ютері, планшеті або смартфоні. Мобільний додаток CA+ уже на третьому місці серед банківських застосунків згідно з відгуками на Google Play та App Store. Ми сподіваємося, що користувачі високо оцінять і нове цифрове рішення CA+ Pro. 

     .

Нашим ключовий напрямком далі залишається агросектор – ми видали 1,2 млрд грн фінансування для агрокомпаній в рамках державної програми «Доступні кредити 5-7-9%».

 

Ви говорили про Фонд солідарності у розмірі 10 мільйонів євро, започаткований Групою. На що ідуть кошти?       

     П     ріоритет номер один: фінансова      підтримка      всіх співробітників, туди ми спрямували половину коштів фонду. . Зокрема, частину коштів фонду ми надали на допомогу співробітникам, які постраждали від війни.

Інша частина – 5 мільйонів євро – призначена для допомогти українцям, які цього потребують. Група пожертвувала частину коштів організації ЮНІСЕФ і разом із групою ми працюємо над подальшим розподілом цього фонду.

     Креді Агріколь не перестає направляти кошти на благодійність. Можете розповісти детальніше про ваші проекти

Ми вирішили заощадити бюджет, виділений на комерційну діяльність, та спрямувати його частину на благодійність. Ми маємо програму корпоративної соціальної відповідальності “We Care!” Наша соціальна позиція відобразилася в рекордній сумі пожертвувань на благодійність – близько 20 мільйонів гривень на різні благодійні проєкти від початку війни.

Допомога дітям у лікарнях - серед наших пріоритетів. Ми зосередили увагу на лікарнях, які розташовані поблизу лінії фронту. За участі фонду Твоя опора ми придбали медичне обладнання для дитячих лікарень, зокрема для Запорізької обласної клінічної дитячої лікарні. Нещодавно ми придбали за 4,7 млн професійну ультразвукову діагностичну систему для Інституту педіатрії, акушерства і гінекології. На початку осені ми закупили для них сучасний дихальний апарат для анестезії.

Ми виділили 5 мільйонів гривень Червоному Хресту України, придбали мультивен для перевезення гуманітарної допомоги..      Насамкінець я скажу, що пишаюсь нашими клієнтами, які зібрали 31 мільйон гривень у мобільному додатку CA+ на підтримку Збройних сил України та благодійних організацій.

Контакт центр Credit Agricole
0 800 30 5555 Бесплатно