За інформацією Мінцифри, в Україні працює 533 сервісні компанії та 1701 продуктова. Після початку повномасштабного вторгнення українська ІТ-індустрія зіштовхнулася з численними викликами. Щоби підтримати розвиток ІТ та приватних підприємців, Credit Agricole запустив проєкт Code of Trust. Це комплексне рішення, що допомагає ІТ-фахівцям і компаніям ефективно вести бізнес. Водночас задовольняє індивідуальні потреби розробників, бухгалтерів і власників бізнесів в Україні та за кордоном. Ми поспілкувалися з командою проєкту й дізналися, які можливості для ІТ-бізнесу відкриває Code of Trust.
Від ідеї до реалізації
«ІТ-індустрія ще до початку повномасштабної війни була одним із головних векторів розвитку Credit Agricole. У Франції, звідки родом Credit Agricole, цей напрям розвинений на досить високому рівні. Там банк має власний акселератор Le Village, який активно інвестує в розвиток інновацій, допомагаючи молодим компаніям зростати. На сьогодні, вже більш ніж один мільярд євро інвестицій направлено в різноманітні стартапи. Ми прагнемо і тут, в Україні, комплексно підтримувати ІТ-сектор», — розповідає Юліана Крупа, керівник підрозділу по роботі з міжнародним корпоративним бізнесом ІТ-індустрії.

Юліана Крупа, Керівник підрозділу по роботі з міжнародним корпоративним бізнесом ІТ індустрії
Завдяки запуску дистанційних сервісів приватні підприємці легко й максимально швидко розпочинають роботу з банком із будь-якої точки світу. Йдеться про онлайн-онбординг та дистанційне оформлення картки для особистих потреб за чотири хвилини в мобільному додатку CA+.
«Credit Agricole спростив процедуру відкриття поточного рахунку для приватних підприємців. Для цього не потрібно йти у відділення, все можна зробити онлайн. Заповнюєте анкету-опитувальник на сайті, проходите віддалену верифікацію та підписуєте договір за допомогою “Дія.Підпис” або іншого КЕПу. Вся процедура займає до 30 хвилин», — розповідає Руслан Зачепа, директор комерційного сектору Credit Agricole.

Руслан Зачепа, директор комерційного сектору Креді Агріколь
Анна Недашковська з департаменту преміумбанкінгу згадує, що запуск віртуальної картки надав багато нових можливостей для клієнтів: «Діджитал-картка в мобільному застосунку CA+ має всі функції звичного пластику, але оформити її можна дистанційно, лише за чотири хвилини. В умовах війни не завжди є можливість відвідати банк. Тому цифрове рішення дозволило клієнтам повноцінно користуватися послугами банку як в Україні, так і за кордоном: розраховуватися за покупки, купувати валюту, відкривати депозити тощо. З преміальною карткою від Credit Agricole та завдяки NFC-банкоматам наші клієнти можуть швидко й без додаткових комісій знімати готівку за кордоном. Нині, за бажанням клієнта, ми і пластикові картки доставляємо по всьому світу, просто до дверей».

Анна Недашковська, головний експерт прямих продажів департаменту розвитку преміумбанкінгу
Code of Trust зʼявився як результат пошуку відповідей на нові виклики. Це комплексне рішення «під ключ» для ІТ-клієнтів, зокрема й тих, хто виїхав за кордон, переїхав в інший регіон і потребує зрозумілого й простого інтерфейсу для ведення фінансових справ. Онлайн-онбординг, доставлення карток по всьому світу, інтернет-банкінг CA+ Pro, розроблений для ФОПів, та цілодобова підтримка дозволили отримати ідентичний рівень сервісу для клієнта без відвідування відділень банку.
Віртуальний робочий кабінет у будь-якій точці світу
«Нині відкриті три українські ІТ-хаби (Київ, Львів, Харків) — спеціалізовані відділення для обслуговування IT. Загалом по Україні маємо 127 відділень, де можна особисто поспілкуватися з менеджером. Водночас Code of Trust дозволяє так само ефективно розвʼязувати всі питання у віртуальному просторі», — додає Петро Паламар, продакт-менеджер діджитал-підрозділу.

Петро Паламар, продакт-менеджер діджитал-підрозділу
Удосконалений інтернет-банкінг СА+ Pro банк розробив спеціально для ФОПів. Тут є функціонал «Мультиклієнт», що дозволяє делегувати ролі, зокрема бухгалтеру, та встановлювати відповідний рівень доступу для користувачів.

«Айтівці — дуже вибагливі користувачі. Відповідаючи на їхні потреби, ми створили CA+ Pro. Це зручний інтернет-банкінг для підприємців з інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом та приємним дизайном. Це зручне рішення не тільки для бухгалтерів, які ведуть одного ФОПа, а і для фінансових підрозділів компаній, яким потрібно обслуговувати рахунки 20-30 підприємців. Функція “Імпорт платежів” заощаджує час на заповнення та підписання звітності кожного ФОПа. Плануємо реалізувати ще й удосконалений “Експорт платежів”. Так ми дозволимо інтегрувати особистий кабінет із бухгалтерськими системами, мінімізуючи ручні налаштування та час на заповнення ідентичних даних», — ділиться планами Петро.
«У СА+ Рго клієнти також отримують кваліфікований сертифікат електронного підпису, що заощаджує час та дозволяє швидко перейти на електронний документообіг. Із корисного для айтівців — пропонуємо послугу OneSwift. Це зручне зарахування винагороди розробникам від компанії-нерезидента», — розповідає Анна.
У період тотальних блекаутів, коли робочий день обмежувався запасом заряду ноутбука, подібні рішення значно б заощадили час. Зараз вони дозволяють отримати інструмент для роботи з фінансами незалежно від місцеперебування. Ваш банк і необхідні послуги будуть доступні усюди — у смартфоні, планшеті чи на ноутбуці.
Додаток СА+ Pro та електронний цифровий підпис в особистому кабінеті повністю автоматизовують процеси, які в Європі досі вирішують із менеджером у відділенні банку.
Цілодобова підтримка й формування ком’юніті айтівців
«Проєкт Code of Trust поєднує два ключові поняття — код як головний інструмент IT-індустрії та довіру як фундамент будь-яких банківських відносин. Ми закладаємо ці цінності в human-підхід, коли за кожним нашим клієнтом закріплюється персональний менеджер. Клієнти можуть покладатися на нас навіть у найбільш нестандартних ситуаціях, ми 24/7 доступні, щоб надати професіональну експертизу, допомогти у розвʼязанні фінансових питань, враховуючи історію нашої співпраці та специфіку діяльності клієнта. Жоден штучний інтелект і найкраща цифрова технологія не є повними без втручання людини», — пояснює Руслан.

Здебільшого реалізація проєкту присвячена розбудові міцних звʼязків між головними гравцями галузі. Команда Code of Trust ініціює нетворкінг-івенти, співпрацює з ІТ-кластерами та провідними технічними університетами. Наприклад, спільні івенти й налагодження співпраці з КПІ та ХНЕУ наштовхнули команду реалізувати спеціальні заходи для молоді й навіть створити ексклюзивний продукт для майбутніх айтівців.
Що далі?
«Нашими клієнтами є компанії, які входять у перелік 50 найбільших ІТ-бізнесів України. Нам довіряють, а отже, ми рухаємося в правильному напрямку. З ІТ нас обʼєднують не тільки прагнення до інновацій, а й бажання робити добрі справи, прозоро вести бізнес та разом підтримувати економіку країни й суспільство», — впевнена Юліана.
Приклад Code of Trust свідчить, що український досвід реалізації сучасного й технологічного рішення може бути цікавий для міжнародних компаній. Високий рівень розвитку банківської сфери в Україні створює комфортні та безпечні умови роботи для всіх гравців на ринку. Команда проєкту вірить, що завдяки таким історіям економіка держави не тільки пройде всі випробування, а й формуватиме умови, сприятливі для повернення всіх українців з-за кордону додому.